Jeff | ג'ף מדיה | פרסום בפייסבוק - Facebook Ads

פרסום בפייסבוק - Facebook Ads

פרסום בפייסבוק החל את דרכו בשנת 2007. כמו בכל ענף חדש לא היה ברור מה איכותו של פייסבוק עבור מפרסמים וגם איך בדיוק יהיה נכון לפרסם דרך ערוץ זה. היו ניסיונות רבים של שיטות פרסום שפשוט ירדו מהפרק עם הזמן וחדלו להיות רלוונטיות. כמו כן, שיטות הפרסום הממומנות הרווחיות עבור פייסבוק השתפרו וצמחו בצורה ניכרת. כיום בפייסבוק יש מעל 2 מיליארד משתמשים פעילים והפלטפורמה מוגדרת כמובילה בעולם הפרסום הדיגיטלי. הקהלים העצומים בפייסבוק מוכיחים שפייסבוק עצמה היא פלטפורמה מאד איכותית לפרסום כל סוג של עסק אבל עדיין האלגוריתם התזזיתי של פייסבוק מקשה על חייהם של המפרסמים בצורה האורגנית ברשת החברתית הזאת מול העוקבים שלהם.

בימים אלו המודעות הממומנות של פייסבוק תפסו תאוצה רבה בזכות אפשרויות הטרגוט המתקדמות של המערכת שמאפשרות להגיע לכל סוג של קהל ממוקד ככל שיהיה מבוסס על פילוח דמוגרפי, מיקום, תחומי עניין ואפילו התנהגויות שונות. בשיטה זו מאד פשוט להעביר מסר לקהל לקוחות פוטנציאלי עבור מוצרים ספציפיים שמפרסמים מעוניינים להציע להם. שיטת הפרסום בפייסבוק מעולה לניהול תקציבי פרסום (אפילו תקציב בדיקה בסיסי), שיפור ייחסי המרה בין מבקרים לרוכשים (או משאירי לידים) והחזרת השקעה על תקציבים שמיועדים לפרסום. בשונה משיטות פרסום "דיספליי" קדומות בפייסבוק המפרסם משלם אך ורק עבור חשיפה לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלו אותו הוא הגדיר מראש. מאד חשוב להכיר את סוגי הפרסומים השונים בפייסבוק ומתי יהיה נכון להשתמש בכל אחד מהם לפני שמקימים קמפיין פרסומי בפלטפורמה.

סוגי המודעות בפייסבוק

מודעות תמונה

מודעות תמונה הינן מודעות פשוטות מאד אבל שימושיות ביותר עבור מפרסמים. מודעות תמונה יכולות להיות מודעות שמכוונות את הגולשים לדף חיצוני או מודעות שמקדמות פשוט תמונה שמופיעה בפייסבוק על קיר של דף עסקי. השימושים הם שונים אבל לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו וכדאי להכיר בהם לפני שיוצאים לקמפיין שיווקי. למודעות תמונה יש מיקומים גם בצד הימני של פייסבוק וגם במרכז העדכונים "News Feed" בו ההיענות אליהם גבוהה יותר ברוב המקרים.

1

מודעות וידאו

יש מגוון דרכים לייצר סרטונים אפקטיביים לפייסבוק וכמובן מספר תחומים גם שיכולים באמת לעניין את גולשי הפייסבוק בזמן הגלישה. כדאי מאד להכיר את הדרך לייצר תשומת לב ראשונית של הגולש בפייסבוק במידה ואתם תהיו מעוניינים למכור לו מוצר או שירות.

2

מודעות קרוסלה

ניתן להזין עד 10 תמונות או סרטונים שונים למודעת קרוסלה כדי להציג את המוצרים או השירותים שלכם שתרצו לפרסם, או לחלופין לייצר "אווירה" מסוימת בהנחה ואתם משתמשים באסטרטגיית קריאייטיב מעניינת וככה למשוך את הלקוח הפוטנציאלי אליו תרצו לפרסם. לדוגמה, ניתן לחבר כמה תמונות ולייצר תמונת פנורמה. כמובן שכדאי מאד להקים קמפיין כזה בקפדנות כי בשונה ממודעת התמונה יש המון משתנים שצריכים להלקח בחשבון אפילו בשלב הזנת הקריאייטיב.

3

מודעות מצגת (Slideshow Ads)

מודעות מצגת מציעות דרך מאד פשוטה לייצר סרטון קצר ממבחר תמונות סטילס או סרטונים שכבר קיימים אצלכם בעמוד. התזוזה של התמונות והסרטונים תופסת את העין בצורה יעילה, בדיוק כמו מודעת וידאו, רק קלילה יותר ופחות מחייבת את הצופה להישאר עד הסוף. כמובן, גם שיטה זאת תהיה נכונה לשרותים או מוצרים מסוימים ולהופעה במקומות מסויימים שצריכים להכיר ולתכנן עוד לפני עליה של קמפיין לאוויר.

4

מודעות "קולקשן" Collection ads

מודעות אלו, המוצגות רק בהתקני המובייל, מאפשרות למפרסמים להראות בתוך מודעה אחת מספר תמונות של מוצר מסויים בווריאציות שונות, או מספר מוצרים שונים הקשורים לאותה קטגוריה מבלי להזיז את האצבע או להכנס לתוך אתר. בלחיצה על אחת התמונות הלקוח עובר ישירות לדף רכישה של המוצר או באתר חיצוני. עם הוספה של ה"חוויה המהירה" Instant Experiences (נתייחס בהמשך) ניתן לייצר אופציה לרכישה בתוך פייסבוק מבלי לעזוב את פייסבוק. האופציה הזאת גורמת לחוויית הרכישה להיות מאד מהירה ומאד נקודתית. על אחת כמה וכמה לאנשים שנמצאים בתזוזה.

5

ads "מודעות חוויה מהירה"

מודעות אלו היו מוכרות בעבר כמודעות "קנבס". אלו דפי נחיתה "פייסבוקיים" מותאמי מובייל בלבד שנטענים על פני כל המסך. נטענים במהירות מאד(!) גבוהה מכיוון שנתמכים בטכנולוגיה של פייסבוק. הדפים נראים כמו בדוגמה הזאת בחלק מהמקרים אבל ניתן לעצב אותם באלפי אפשרויות שונות. כמובן שכל מפרסם בפייסבוק צריך להיעזר בפיקסל שיושב בקוד האתר אליו הוא מפנה תנועה. במקרה של Instant Experience ads הפיקסל כבר מוטמע באופן אוטומטי ומאפשר לעקוב אחרי כל הפעולות שמתבצעות בדף הנחיתה הפייסבוקי.

6

מודעות לידים – "Lead Ads"

מודעות לידים זמינות במכשירי מובייל ונבנו מראש בכדי להקל על נושא ההקלדה שבטלפונים קצת יותר מסורבל מאשר במחשבים השולחניים. מודעות הלידים מעולות בכדי לאסוף דטהבייס של נרשמים לניוזלטר, הרשמה לניסיונות של מוצרים או שירותים וגם דרך נוחה ליצירת לידים של מעתנינים במוצרים או שירותים שהיו מעוניינים במידע נוסף בטלפון. מודעות הלידים ממש הפכו להיות ערוץ הלידים העיקרי למרכזי מכירות מכיוון שהנגישות מאד מוזילה את מחיר הליד. כמו כן, תמיד כדאי לבדוק שאיכות הלידים לא נפגעת. טכנולוגיה זאת מאד טובה אם אתם יודעים להשתמש בטרגוט קהלים על ידי הפיקסל של פייסבוק.

7

מודעות דינאמיות – Dynamic Ads

מודעות דינאמיות מאפשרות למפרסמים לקדם מוצרים מחדש ללקוחות שכבר הביעו בהם עניין. לדומגה, אם מישהו ביקר באתר מסוים, הוסיף אחד מהמוצרים לסל הקניות אבל לא סיים את הרכישה, לפעמים זה יכול להיות גם חוסר של סוללה בטלפון או שיחה נכנסת שמוציאה את הרוכש הפוטנציאלי מריכוז. בשלב זה המודעה הדינאמית נכנסת לפעולה ומזכירה ללקוח שהוא לא סיים את הרכישה שלו עם הצגת תמונת המוצר\ים שאותו\ם הוסיף כבר לעגלה. אלמנט זה יכול להיות מאד אפקטיבי באסטרטגיית פרסום בפייסבוק.

8

Messenger ads – מודעות מסנג'ר

מודעות תמונה, מודעות וידאו, מודעות קרוסלה וגם מודעות דינאמיות. כל אלו יכולות להופיע בשטח הפרסום של הצ'אט הפייסבוקי (מסנג'ר). עבור המפרסמים השטח הזה מגדיל את החשיפה לעוד 1.3 מיליארד אנשים שמשתמשים במסנג'ר כל חודש. מאד פשוט לשלב את הטכניקה הזאת בכל קמפיין כמעט שיוקם במערכת הפרסום הפייסבוקית. יש גם את האופציה להוסיף כפתור – קליק למסנג'ר מכל קמפיין פייסבוקי. בשיטה זו ישולב הכפתור של מסנג'ר בפרסומת עצמה וכשילחצו עליו הגולשים ייפתח להם מיד צ'אט פייסבוקי מול בית העסק המפרסם. ככה לקוחות יכולים לקיים שיחה "אחד על אחד" עם אחד אנשי המכירות או הנציגים של בית העסק המפרסם.

9

חשוב לדעת שלכל מודעה מכל סוג יש אזורים מסויימים שהיא יכולה להופיע בהם. וחוקי – "עשה ואל תעשה" עבור כל סוג של מודעה שנבחר להשתמש בה. במידה ומפרסם לא שולט בחוקים האלה ייתכן שהמודעות שהוא מפרסם לא יופיעו כפי שצריך להיות, במידה ויופיעו ייתכן שמחיר הקליק יהיה גבוה ועל נושאים אלו קמפיין יכול להצליח או להכשל. בקיצור או שתלמדו את הנושא לעומק או שתיקחו איתכם מומחה!

...קיבלנו את המסר שלכם

נציגנו יצרו איתכם קשר בהקדם

עדיין לא ניסיתם קמפיין שיווקי ב- Facebook Ads?

נשמח לבצע את הבדיקה הראשונית בקמפיינים שלכם ללא עלות. השאירו את הפרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם. עם ניסיון של מעל 10 שנים בשיווק וניהול קמפיינים בסך מיליוני שקלים אנחנו נוכל להרים את הביצועים של הקמפיינים שלכם לשמיים.אל תתפשר על חברות שלא עושות שיווק ורק מגדירות עצמן כחברות PPC .






?רוצים לקבל הצעה
השאירו פרטים נחזור בהקדם