מעבר לבניית דף אינסטגרם חזק ולהגיע לעוקבים רבים עם פוסטים רגילים, מותגים ומפרסמים יכולים להגיע לקהל רב נוסף באמצעות הפרסום
באינסטגרם. למה לא בעצם? עם מעל מיליארד משתמשים פעילים ברמה החודשית אינסטגרם היא פלטפורמה מצויינת לשיווק וחיבור רגשי
של גולשים עם מותגים.
מעל 2 מיליון חברות כבר משתמשות בפרסום באינסטגרם להגיע לקהלים, לייצר מוערבות עם עוקבים ובכדי לקדם את המוצרים והשירותים
שלהן. לפני שמתחילים לפרסם באינסטגרם חשוב לדעת מה הן האלטרנטיבות וסוגי המודעות השונות ועל כך נפרט במאמר זה.
אינסטגרם מציעה 5 אלטרנטיבות לסוגי פרסום שונים בפלטפורמה – תמונה, וידאו, קרוסלה, קנבס סטורי ומודעת סטורי. כל סוגי המדיה האלו מוטמעים בצורה חלקה ושקופה בתוך הפיד של אינסטגרם והסטורי, כך שאינם מפריעים לשימוש באפליקציה.
במודעות תמונה מפרסמים יכולים לספר את הסיפור שלהם וגם להציג מוצרים עם שימוש בתמונות משכנעות. כמפרסמים, אם אתם כבר
מייצרים תוכן ברמה גבוהה, מודעות תמונה באינסטגרם מעניקות לכם פלטפורמה לחלוק את זה עם קהלים גדולים מאד מעבר לעוקבי
האינסטגרם שלכם. שימוש במודעות תמונה באינסטגרם לרוב יעביר גם אויירה מיתוגית וגם מסר שיווקי. בדיוק כמו שצריך לפנות
לעוקבי האינסטגרם. מפרסמים שמקימים מודעה באינסטגרם צריכים לבחור כפתור המניע לפעולה. מערכת אינסטגרם מציעה מספר אלטרנטיבות
של כפתורים. תמיד כדאי לבחור את הכפתור הנכון לפי גוף הטקסט השיווקי וסוג הקמפיין.
כפתורים המוצעים לקידום מודעות תמונה:
• החל עכשיו – Apply Now
• הזמן עכשיו – Book Now
• חייג עכשיו – Call Now
• צור קשר – Contact Us
• איך להגיע – Get Directions
• למד עוד – Learn More
• זמני הופעה – Get Showtimes
• הורד – Download
ידוע לכולם שגולשי אינסטגרם מאד אוהבים סרטונים. אחוזי זמני הצפייה של סרטונים באינסטגרם עולה מידי שנה בכ 80%, שנה
אחרי שנה. ב2018 הועלו פי 4 יותר סרטונים מאשר ב 2017. זהו זמן מעולה למפרסמים לתפוס את הפופולאריות של הפורמט כדי
לתפוס את תשומת הלב של משתמשי האפליקציה. מניסיוננו כמפרסמים, בשביל שסרטון יהיה טוב ואיכותי לפעמים צריך להשקיע מחשבה,
אנרגיה וכסף, אבל שיפורים ברמת הקמפיין יכולים להגיע לאחוזים רבים. וידאו הרבה פעמים יכול לשפר תוצאות של קמפיין בצורה
ניכרת. כמו שאנחנו יודעים כבר, סרטון שווה הרבה יותר מתמונה. לאינסטגרם ניתן לעלות סרטונים של עד 60 שניות, אבל זה
לא אומר שצריכים להשתמש בכל אורך הסרטון. אם ה"אווירה" שהמפרסם רוצה להעביר יכולה לעבור בפחות זמן והמסר השיווקי חזק
דיו, עדיף להשתמש לכל היותר ב 30 שניות. הכפתורים המוצעים לקמפיין באמצעות סרטון באינסטגרם:
• החל עכשיו – Apply Now
• הזמן עכשיו – Book Now
• חייג עכשיו – Call Now
• צור קשר – Contact Us
• הורד – Download
במודעות קרוסלה גולשים מחליקים תמונה אחרי תמונה מבין מבחר תמונות אותו המפרסם בחר להקים במערכת הפרסום. עם כפתור הנעה
לפעולה עבור כל אחת מהתמונות המוצגות. מפרסמים יכולים להגדיר שכל כפתור יעביר לדף אחר באתר, לדף נחיתה שונה, לטופס
איסוף לידים, או לקטלוג דינאמי ממנו הגולשים יכולים לבצע רכישות מבלי לעזוב את הפלטפורמה. במודעות קרוסלה יש שטח קריאייטיב
רחב ובו ניתן לספר סיפור ארוך יותר לגבי הברנד אותו מפרסמים באמצעות שימוש במספר תמונות או מספר סרטונים. לשלב מספר
מוצרים או להסביר בצורה יותר ברורה על איכויות השירות שמפרסמים היו מעוניינים להציג בשימוש של עד 10 תמונות. מודעות
קרוסלה מעולות למפרסמים שמעוניינים להציג מספר וריאציות של תוכן וטובות מאד עבור מותגים שהיו רוצים להציג מגוון של
קריאייטיבים, כמו מזון ואופנה.
כפתורים המוצעים לקידום מודעות קרוסלה:
• החל עכשיו – Apply Now
• הזמן עכשיו– Book Now
• חייג עכשיו – Call Now
• צור קשר – Contact Us
• הורד – Download
מודעות סטורי הן מודעות המשתלטות על מסך מלא במכישרי המובייל ומוצגות לגולשים בין חלקות הסטורי השונות של האנשים אחריהם הם עוקבים
באינסטגרום. לסטורי רגיל יש 15 שניות של חשיפה בין אם זה תמונה ובין אם זה סרטון, ככה שתשומת הלב של גולשים בשיוט
בין פרסומי סטורי שונים הוא מרבי וכמפרסמים אפשר להסב את תשומת לב הגולשים לפרסומים שונים אותם כמפרסמים נרצה לחשוף.
באינסטגרם מעל 350 מיליון משתמשים צופים בסטורי כל יום. זהו קהל עצום שמפרסמים יכולים לפנות אליו דרך שימוש נכון בפלטפורמת
הפרסום. כמו במודעות אינסטגרם אחרות, מפרסמים יכולים לטרגט קהלים ספציפיים ולבחור מה תהיה התדירות בה יחשפו פרסומי
הסטורי השונים. מכיוון שפוסט סטורי רגיל נעלם אחרי 24 שעות, יהיה מאד נכון להשתמש באלמנט זה ולהגדיר מבצעים לזמן מוגבל
במודעות סטורי ממומנות. מפרסמים יכולים להשתמש בפיצ'רים השגרתיים של מודעות סטורי בפרסומים השונים, אלמנט חזק מבדר
וחדשני שיחבר את הקהל בצורה חזקה יותר במובנים הרגשיים. הקליק במודעת הסטורי הוא שונה מכיוון שמדובר בגלילה של המסך
קלפי מעלה ותנועה זאת מעבירה לאתר חיצוני, רכישה, דף נחיתה, או טופס לאיסוף לידים.
כפתורים אופציונאליים לפרסום במודעות סטורי באינסטגרם:
• החל עכשיו – Apply Now
• הזמן עכשיו – Book Now
• צור קשר – Contact Us
• למד עוד – Learn More
• הורד – Download
מפרסמים יכולים להשתמש בקנבס של פייסבוק כדי לייצר מודעות מרשימות לסטורי באינסטגרם בעלות אופטימיזציה למובייל וכאלה שנטענות
במהירות לחוויית צפיה מהנה במיוחד. למפרסמים בפייסבוק קיימים טמפלייטים רבים של קנבס לשימוש שהופכים את היצירה של
מודעות הקנבס באינסטגרם לפשוטות מאד. כמו כן, קיימת האופציה ליצר קנבס מותאם אישית בכדי ליצר חוויה מאד ייחודית ללקוח.
ככל שהקנבס יהיה ייחודי יותר, אחוז ההקלקה על המודעות עצמן יגדל וכך עלויות הקליק יהיו זולות באופן משמעותי.
כפתורים אופציונאליים למודעות קנבס:
• החל עכשיו– Apply Now
• הזמן עכשיו – Book Now
• צור קשר – Contact Us
עכשיו כשאתם כבר מכירים את כל האופציות לפרסום באינסטגרם כדאי לתכנן את הקמפיין שלכם טוב מאד. כל טכניקה מאד מתאימה למוצר מסוים או שירות מסוים. בכדי לדעת במה לבחור ואיך לייצר צריכים היערכות גם ברמת האתר, ודפי הנחיתה השונים. בדיוק בשבילה זה הצוות של ג'ף עומד לרשותכם! .
השאירו את הפרטים ונציגינו יחזרו אליכם