YOUTUBE
פרסום ממומן ביוטובYOUTUBE
פרסום ממומן ביוטוביוטיוב הינו האתר השלישי בגודלו, מנוע החיפוש השני בגודלו אחרי גוגל ואתר הסרטונים הגדול ביותר שקיים כיום. עם ממוצע כניסות עולמי של 1.5 מיליארד כניסות חודשיות (וממשיך לגדול) ומעל מיליארד שעות צפיה יומיות יוטיוב הופך למוליך המדיה העולמי המוביל. היום הצורך בפרסום סרטונים בדיגיטל גדול מתמיד וכמובן כמות הכניסות ושעות הצפי בסרטונים רק תלך ותגדל, הטלוויזיה מאבדת קהל צעיר רב עם השנים והאינטרנט רק תופס עוד ועוד נתח שוק (בעיקר צעיר אבל גם עוד קהלים בוגרים כמובן) באמצעות Youtube, Netflix, Hulu ועוד תחנות שידור וידאו אינטרנטיות שרק הולכות וצוברות תאוצה עם השנים
את הפרסום ביוטיוב עדיין לא מאוחר לעשות. הרבה מפסמים חוששים מלייצר סרטונים או פרסומים מותאמים ליוטיוב מכיוון שזה דורש מחשבה,
תכנון ולפעמים הפקה שיכולה להראות לאנשים מסורבלת. נושא זה הופך את הפרסום ביוטיוב לדבר אפשרי ומאד נגיש אפילו לעסקים
קטנים שמעוניינים בחשיפה רבה ממוקדת וחדשנית שתצליח לקשור לקוחות חדשים למותג המפרסם ברמה הרגשית. פרסום כזה יגרום
לאנשים להתרכז יותר, להסתכל על המותג כראשוני ומוביל בדיגיטל מה שגם באופן ישיר יגרום לאנשים לחשוב שהמותג הוא גם מוביל
בתחומו.
מהרגע שהקריאייטיב אותו אנחנו נרצה לפרסם יהיה מוכן, העליה לאוויר של הפרסום תהיה מהירה ומתבצעת בתוך דקות בודדות באמצעות
מערכת הפרסום של גוגל המוכרת – Google Adwords. כמו כן, המדידה אחר התוצאות תהיה מאד נחה ופשוטה להבנה כמו שאר הקמפיינים
שניתן לייצר דרך מערכת הפרסום של גוגל. את המספרים אנחנו מקבלים בלייב והסטטיסטיקות ממוקדות עבור פרסומת תמונתית שייצרנו
או סרטון שהשקנו במערכת הפרסום. לכל אחד מהאלמנטים יש מדדים שונים של ססטיסטיקה ופרמטרים שונים למדידת ההצלחה.
עלות ממוצעת לצפיה בסרטון ביוטיוב נעה בין 10 אגורות ל20 אגורות ברוב המקרים. בתמחור זה ניתן להגיע לאלפי צפיות במאות
שקלים בודדים. אנחנו יודעים שאם הפרסום ממוקד לקהל נכון וחזק מספיק הקמפיין יהיה רווחי לפי מדדי ההצלחה שלו, בין אם
זה יצירה של עוקבים חדשים לערוץ יוטיוב, כניסות לאתרים חיצוניים או התקנות של אפליקציות (מובייל או דסקטופ). ברגע שקמפיין
מתחיל לצבור וותק ונאגרים נתונים סטטיסטיים שניתן לפרק יהיה לנו קל יותר למקד את התקציבים לקהלים טובים יותר בהם אנחנו
יכולים לראות את הרווחיות בהתאם לשלבי ההמרה שהוגדרו בתחילת הקמפיין.
אם אנחנו רוצים לפרסם סרטון ביוטיוב אנחנו צריכים לטובת זה ערוץ יוטיוב שאליו יעלה הסרטון. לא ניתן לפרסם סרטונים ביוטיוב שקיימים
בערוצים אחרים.
בהנחה שאנחנו מקדמים סרטון ולא מודעה או באמפר (Bumper ad) – לאחר 5 שניות ניתן לדלג על סרטון ואז לא נספרת הצפיה
והמפרסם לא צריך לשלם עליה. צפיה אמיתית של סרטון ביוטיוב נספרת רק לאחר 30 שניות של צפיה ושמה המקצועי הוא TrueView.
פחות מ30 הצפיה לא נחשבת והמפרסם לא ישלם עליה.
סרטונים הניתנים לדילוג לאחר 5 שנית אלו הסרטונים שמומלצים בצד לכשמבצעים חיפוש ביוטיוב או כשכבר רואים סרטון מתנגן ובצד
יש את הסרטונים המומלצים. הסרטונים הממומנים מודגשים כי הם פרסומת אך עדיין זוכים לתשומת לב רבה מצד הגולש. תשלום יבוצע
רק לאחר צפיה ממושכת בסרטון של מעל 30 שניות. עדיין לא מומלץ לייצר סרטונים ארוכים מידי שעלולים לגרום לגולש לאבד את
הריכוז.
שיטת תשלום CPM – תשלומים לפי צפיות.
סרטונים מאד קצרים של עד 6 שניות שבשונה משיטת הפרסום של הסרטונים הסטנדרטיים לא ניתן יהיה לדלג על הסרטונים האלה אלה
חייבים לראותם עד הסוף. בפורמט זה חייבים שהמסר יעבור במהירות וביעילות
שיטת תשלום CPM – תשלומים לפי צפיות.
שטח פרסום אופציונאלי 1
שטח פרסום אופציונאלי 2
מדובר בפרסומות שקופצות בפורמט של Pop על גבי הסרטון המתנגן אותו אנחנו רואים. את הפרסומות האלה אנחנו יכולים לכבות בלחיצה על כפתור הX הקטן שמופיע בצד הימני העליון של המלבן של הפרסומת עצמה. בפרסום זה אנחנו יכולים לשתול טקסט כמודעה או תמונה גרפית. שני האלמנטים האלה קבילים. כמובן שחשוב לקחת בחשבון שהפרסום יופיע בריבוע קטן והמסר צריך להיות מדויק. להלן דוגמאות לסוגי פרסומים בשיטת Overlay.
מודעות דיספליי אלו מודעות שמופיעות ביוטיוב מעל הסרטונים המומלצים ואפילו תופסות מקום יותר גדול מהסרטונים המומלצים
עצמם(!) כך שבאופן טבעי הן זוכות לתשומת לב יותר גבוהה. את המודעות האלו ניתן להקים דרך מערכת הפרסום של גוגל וגם
ניתן להגדיל את כמות החשיפות של באנרים בפריסת המדיה (GDN) ולפזרן גם בתוך יוטיוב.
שיטת תשלום CPC – תשלומים לפי הקלקות.
לחיצה על הכפתור השמאלי תעביר ישירות לאתר או לדף נחיתה. לחיצה על הכפתור הקטן הימני תעשה אוטומטית Subscribe לערוץ היוטיוב המפרסם.
במידה ותרצו לקדם סרטונים בצורה נקייה ואלגנטית מבלי להיות יותר מידי "פושרים", מאד מומלץ לנסות
Sponsored Cards מכיוון שבטכניקה הזאת ההנעה לפעולה מופיעה בצורה מאד מזערית עד שהגולש יחליט לקבל מידע נוסף.Sponsored
Cards יכולים בשלב הראשוני להופיע כאייקון קטן עם סימן של האות (i) באנגלית ורק לאחר שהגולש יילחץ על האייקון הקטן
הוא יקבל מידע יותר מעמיק עוד על גבי הסרטון אותו הוא כבר רואה. כשיחליט לעבור הלאה ילחץ על אחת מהאפשרויות ורק אז
יגיע לערוץ המפרסם, לסרטון הרצוי או לדף הנחיתה אליו מכוון הפרסום. שיטת תשלום CPC – תשלומים לפי הקלקות.
שיטת תשלום CPC – תשלומים לפי הקלקות.
.ניתן לראות שלאחר לחיצה על האייקון הקטן אפשר לבחור אחד משני דפי נחיתה אותו בחר המפרסם להציג. שיטה זו נחשבת הרבה פחות "פושרית"
בדוגמה הזאת רואים את האייקון הקטן מופיע בפינה העליונה הימנית של הסרטון. בתמונה הבאה תראו מה יקרה כשהגולש יחליט ללחוץ על האייקון.
נשמח לבצע את הבדיקה הראשונית בקמפיינים שלכם ללא עלות. השאירו את הפרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם. עם ניסיון של מעל 10 שנים בשיווק וניהול קמפיינים בסך מיליוני שקלים אנחנו נוכל להרים את הביצועים של הקמפיינים שלכם לשמיים.אל תתפשר על חברות שלא עושות שיווק ורק מגדירות עצמן כחברות PPC .
השאירו את הפרטים ונציגינו יחזרו אליכם